Aktualności

Zmiany w organizacji ruchu drogowego na al. 500-lecia Torunia

Od soboty 7 marca 2020 roku zmieni się organizacja ruchu drogowego na al. 500-lecia Torunia. Ma to związek z przebudową przejazdu torowo-drogowego na skrzyżowaniu ul. Chopina i al. 500-lecia Torunia.

- Prace są realizowane w ramach projektu „Przebudowa układu torowo-drogowego w ul. Wały gen. Sikorskiego i al. Jana Pawła II wraz z budową pasa tramwajowo-autobusowego w Toruniu – BiT-City II”. Przedsięwzięcie wchodzi w kolejny etap, kiedy to zostanie połączone stare i nowe torowisko mówi prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki. 



- Tak jak w przypadku pl. Niepodległości zmiany wprowadzamy od soboty, kiedy to z racji weekendu natężenie ruchu drogowego jest mniejsze. Dzięki temu kierowcy będą mieli trochę czasu, by zapoznać się i oswoić z nową organizacją ruchu – dodaje dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia Marcin Kowallek. - Prace planuje się zakończyć 23 marca br.

Zmiany w ruchu drogowym na al. 500-lecia Torunia:

  • zamknięcie północnej części skrzyżowania al. 500-lecia Torunia z ul. Chopina – niemożliwy będzie przejazd al. 500-lecia Torunia na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Chopina;
  • wyjazd z ul. Chopina będzie odbywał się jak dotychczas, tj. tylko w prawo w kierunku mostu drogowego;
  • zalecany objazd z mostu w kierunku Bydgoskiego Przedmieścia ulicami: Ślimak Getyński, Bulwar Filadelfijski, Popiełuszki, Rybaki, Matejki;
  • zalecany objazd od ul. Tujakowskiego w kierunku mostu drogowego ulicami: Krasińskiego, Moniuszki, Chopina, Bydgoska, al. 500-lecia Torunia, Chopina.


Autobusy i tramwaje komunikacji miejskiej będą kursowały jak dotychczas.

- Roboty będą polegały na przebudowie przejazdu torowo-drogowego na skrzyżowaniu ul. Chopina i al. 500-lecia Torunia. Zostanie tam połączone stare i nowe torowisko. Przejazd torowo-drogowy wykonany będzie nie jak w większości przypadków z płyty prefabrykowanej, ale z kamiennej kostki. Takie było zalecenie Miejskiego Konserwatora Zabytków - wylicza kierownik budowy z ramienia firmy Balzola Wojciech Kulpiński.

Jednym z elementów prac będzie montaż urządzeń wyrównawczych w torowisku. Dzięki nim torowisko nie będzie się odkształcało pod wpływem dużych wahań temperatury.